Nechoďte k zubaři nalačno

Když vám lékař uloží pro průběh nějakého vyšetření být ráno nalačno, má to svůj význam, který byste neměli přehlížet, ale tento postup má jednu zásadní nevýhodu. Hlad totiž zvyšuje hladinu stresových hormonů a můžete být v té době podráždění, nervózní, přecitlivělí a někdy až agresivní. Velmi nepříjemný dopad to má zejména na jedince s deficitem magnézia, kteří nesmírně citlivě reagují na vzestup stresu a na jakékoli stresové podněty.

zubařský zákrok

Máte-li namířeno do zubařské ordinace, tam se naopak nasnídejte vždy. Jste-li zasycení, lépe se vám bude zvládat každý zákrok, i když je relativně bezbolestný. Problém návštěv zubařů v Praze i kdekoli jinde je totiž ten, že zpravidla nevíte, co vás čeká, snad jen s výjimkou již plánovaných extrakcí zubu, odvrtávání zubních kazů, zhotovení můstků atp. nejhorší je spíše moment překvapení, kdy usednete do křesla např. v rámci preventivní prohlídky, a zubař odhalí zubní kaz, který se odhodlá ihned řešit.

čištění zubů

Kromě snídaně si však nekomplikujte život žádnými dalšími utišujícími prostředky. Někteří lidé s oblibou sáhnou po slivovici, která by je měla psychicky uvolnit, ale ve skutečnosti naopak dojde k přesnému opaku. Podobné je to i s cigaretami a kofeinem, s nimiž rovněž zvýšíte hladinu stresu. A vůbec nejhorší je volba nějakých analgetik. S nimi si nezahrávejte, protože zubař vám při každém očekávaném bolestivém zákroku nasadí znecitlivující preparáty a ty pak zesilují účinky analgetik, což může poškodit vaši jaterní tkáň.

Chcete-li se vyhnout zbytečným problémům, dopřejte si lehčí snídani s ovocem nebo se zeleninou, vyhněte se pokrmům smaženým, uzeninám a dalším těžce stravitelným jídlům, vhodnější je cokoli bezmasého, např. luštěninové pomazánky na toustový celozrnný chléb. A ideální není také příliš sladkostí s bílým cukrem, které organismus spíše překyselí, což prohloubí váš vnitřní stres a neklid.