Co stát, to jiný druh řidičů.

Cestujete do zahraničí vlastním autem? Tak to jste si všimli, že se po Evropě v některých státech chovají řidiči zcela jinak, nezvykle, ale dle své nátury.

Řidiči v Itálii nebo Řecku nemají ruce na volantu, ale na klaksonu. Pokud auto před řeckým řidičem zastaví, třeba i z důvodu, že cesta je zacpaná a skutečně se nedá jet dál, řecký řidič, i když ví, že chyba není v řidiči před ním bude troubit. Ničeho tím nedosáhne, ale je schopen troubit celou dobu, než se auta opět rozjedou. Na Balkáně všeobecně jsou velmi úzké cesty, z Itálie všichni známe nejmenší autíčka, které jsou míň než poloviční než naše běžné auto. Také mnoho Italů jezdí na skútrech. Je vtipné pozorovat, jak jsou na nich obratní a jak se umí protáhnout každou skulinou mezi auty, například když auta stojí na křižovatce na červenou.

skútr

Skútry se vždy dostanou dopředu a vyráží v jednom velkém hejnu, jakmile naskočí zelená. Zvláštností, které si všimnete i v chudých zemích na Balkáně jako je Černá hora nebo Severní Makedonie, je četnost automyček. A také to, že auta z toho celkem šíleného provozu nejsou ani moc bouraná. Na druhou stranu ale můžete na vesnici klidně spatřit auto, které bude mít přímo na kapotu přivařenou zahrádku z pozohýbaných trubek, kterou si přivařil majitel auta sám někde v garáži. Na našich cestách ani při běžné technické prohlídce by takové auto neprošlo, ale kdoví, jak to s prohlídkami mají v cizině a pravděpodobně s takovým autem ani majitel do města nebo cestu delší něž na pole a zpět, nedělá.

řidič

Šikovný balkánský človíček nebude shánět náhradní díly 03g145209, ale opraví si všechno sám doma z dostupných zdrojů a materiálů. Chudý kraj a každý má v garáži svářečku a umí si poradit. Do servisu se nejezdí a auta najdete takové, že u nás by jim veteráni utrhli ruce a nabídli hromadu peněz.

Každá země má svou mentalitu a odráží se to i na řidiče.