Zotify

Otázku financí určitě nelze brát na lehkou váhu. Ten, kdo je nemá k dispozici, je totiž permanentně v ohrožení, že nebude za něco schopen zaplatit.

Dodge Challenger SRT Demon aneb poklad do sbírky

Automobilka plní svá slova a skutečně bude už jen vyrobeno posledních něco málo přes tři tisíce kusů a konec. Jestliže někdo zamýšlel, koupit si Dodge Challenger SRT Demon v následujícím roce 2019, má smůlu. Tudíž vše zůstává v rámci tohoto nepřehlédnutelného plechového monstra jen pro rok 2018.

 

Automobil, který je poháněn přeplněným osmiválcem a díky tomu se tak pod kapotou prohání více jak šest set koní. Automobil, jenž se pyšní zrychlením z nuly na takřka sto kilometrů v hodině a to za necelé dvě a půl sekundy.

 červený Challender

Proč si pořídit Dodge Demon neboli must have

 

Proč je Dodge Challenger SRT Demon tak ojedinělý? Automobil, který je zkrátka jistým průkopníkem, neboť se dá říci, že je kombinací muscle caru a závodního speciálu. Ten se stal totiž zcela bez jakéhokoli problému autem nejen na závodní okruh, ale i pro jízdu na silnici.

 

Démon ukrytý v nejlepší verzi Dodge Challenger

 

Jedná se vskutku o nepřehlédnutelného démona na silnici. Dodge Challenger SRT Demon je zkrátka doslova nejdrsnější alternativou modelu. A jeho zrychlení z něj činí i coby nejrychlejší automobil světa v rámci této disciplíny.

 

Síla je sice ukryta v přeplněném osmiválci. Nicméně maximální výkon je dosažen při natankování stooktanového benzinu a zároveň sepnutí Direc Connection obladače, jenž má vliv na to, že z motoru vytáhne horní hranici jeho síly.

 slavný Dodge

Ďábel na silnici

 

Nebylo totiž vůbec snadnou záležitostí, aby síla agregátu byla přenesena na kola. S tím si museli poradit velmi zkušení konstruktéři. Úkolem byla pověřena automatická převodovka s interním označením coby Torquel Flite 8HP90. Zároveň musel být osmistupňový automat uzpůsoben tak, aby jeho měřič pracoval v rámci o jedenáct procent ve vyšších otáčkách než tomu bylo doposud. V režimu zvaném Drag je poté délka změny v rámci převodu zkrácena na nezbytné minimum a to pouze na čtyři sta milisekund.

 

Dodge Challenger je rovněž vybaven samosvorným diferenciálem mající ozubené kolo, jenž je vyrobeno z vysokopevnostní oceli. Oproti tomu pouzdro diferenciálu je vyrobeno z tepelně zpracovaného hliníku.

 

Jak zkrotit démonickou sílu neboli chladit motor?

 

Jelikož v útrobách tohoto plechového oslňujícího a nepřehlédnutelného krasavce pulzuje obrovská síla, není zrovna nejsnadnější uchlazení. Zase to bylo úkolem konstruktérů, aby se zaměřili i na tuto oblast a to detailně. Tak se stalo, že Dodge Challenger SRT Demon disponuje největšími chladicími otvory v kapotě. Rovněž nechybí trojitý vzduchový box a speciální vysokoprůtokový systém, jenž přivádí ke kompresoru potřebný dostatek čerstvého vzduchu.


Category Nezařazené